donderdag 27 mei 2021

Donderdag kerstkaart

 Donderdag betekent een kerstkaart voor de 52 WTC. Dit stempeltje had ik al een hele tijd geleden bij Inge - In ‘t Woefke gekocht, en ja, ik schaam me, nog steeds niet gebruikt. Het lag nog altijd in het doosje bij de niet gebruikte stempels en materialen en deze week kwam het vogeltje eindelijk uit de doos.

Ik heb het kaartje ingekleurd met aquarelpotloden en eigenlijk vond ik dat het kaartje niet meer nodig had dan en rood matje en dit fijne stempeltje.

Bedankt voor de vele leuke berichtjes op de kaart van de KKT, ik lees ze telkens met veel plezier.

Groetjes en een fijn, misschien zonnig weekend, Laurette



woensdag 26 mei 2021

KKT - Neongroen en paars

 Deze maand was de kleurencombinatie : Neongroen en paars. Ik koos voor een geborduurde kaart, het Neongroen had ik eigenlijk bijna nog niet gebruikt. Dus, dit was de gelegenheid, en eigenlijk ben ik nog best tevreden met het resultaat. De tweede kaart heb ik gemaakt als voorbeeld kaart bij de oma’tjes. De achtergrond met tessa op een bolletje geplooid en gestempeld met oxide. De oma’s hebben enkel de achtergronden gestempeld en wij van het crea-team hebben ze achter de schermen verder afgewerkt.

Ben al benieuwd wat jullie weer allemaal getoverd hebben. 

Alvast bedankt voor jullie bezoekjes en leuke berichtjes. 

Tot blogs, Laurette



 





vrijdag 21 mei 2021

Knutselen met de oma’tjes

 Wat heeft iedereen gisterennamiddag genoten. Onze oma’tjes wisten van geen  ophouden. De achtergrondjes die ze gemaakt hebben worden nu verder afgewerkt voor de verjaardagskaartjes. Maar ondertussen dat ze volop aan het stempelen waren hebben de andere vriendinnen van het crea-team gezorgd voor een verrassing en gingen onze creatieve dames allemaal met 2 boekenleggers naar huis waar ze heel blij mee waren. Dit waren de resultaten, 

Groetjes, Laurette




donderdag 20 mei 2021

Donderdag - kerstkaart !

 Iedere week vliegt en vliegt voorbij. We zijn al mei maar het is koud en nat, en door de Corona verlangt iedereen nu nog meer naar de zon. Als de zon schijnt, heeft iedereen een goed humeur en veel meer energie. Maar het is wat het is en we moeten het ermee doen. Maar daar we meer moeten binnen zitten hebben dan ook wat meer tijd voor onze hobby en dat is dan weer het positieve kantje. 

Dus ik was op tijd voor de kerstkaart van deze week voor de 52 WTC. Ik heb met een embossingfolder de achtergrond gemaakt en daarop Distress, mowed lawn gebruikt. De tekst, wat rode sterren en gouden draadje en heel fijne klevertjes en zo had ik weer een kaartje voor deze week.

Ben benieuwd wat jullie allemaal gemaakt hebben. En doe deze avond zeker mijn blogronde, want deze namiddag gaan mijn vriendin en ik coronaproof  knutselen met de bewoners  van de assistentiewoningen. Ook al heeft iedereen (en wij ook), zijn 2 prikken al gekregen, we blijven voorzichtig.

We gaan samen achtergronden stempelen met papieren kleefband en oxide, deze achtergronden gaan we gebruiken om voor alle bewoners een verjaardagskaartje te maken, die wij met het crea-team gaan afwerken, want het moet nog een beetje een verrassing zijn. Maar we maken ze wel allemaal een boekenlegger morgen, dan hebben ze iets om mee te nemen. Ik laat ze morgen of zo wel eens op mijn blog zien. 

Groetjes, Laurette




donderdag 13 mei 2021

Donderdag kerstkaart

Nee, deze week geen gestempeld, maar een genaaid kaartje voor de 52 WTC. Ik heb weer eens het fijne werk boven gehaald en enkele kaartjes geborduurd op papier. Een leuk ontspannend werkje, een mooi muziekje en af en toe wat zon, meer moet dat niet zijn.

Laat gerust weten wat jullie er van vinden. Ik ben al benieuwd wat jullie deze week allemaal gemaakt hebben, groetjes en alvast voor jullie bezoekje en leuke berichtjes,

Laurette




donderdag 6 mei 2021

Donderdag kerstkaart

 Wat is de week weer voorbij gevlogen. Donderdag, dus een kerstkaartje voor de 52 WTC. Deze keer heb ik gekozen voor een schudkaartje, het was al een hele tijd geleden dat ik er nog eentje maakte. Dus deze techniek was nog eens aan de beurt voor deze week. Veel uitleg vraagt deze kaart niet. Het was weer eens leuk om te doen.

Onder het kerstkaartje staan bloemenkaartjes die ik gemaakt het met designpapier voor de hartjes en restjes papier voor de bloemen.

Morgen gaan we met het createam in de assistentiewoningen kaartjes maken voor Moederdag en ieder van ons ging een ideetje uitwerken. Dit was mijn bijdrage. Ik had net een kaartje nodig voor een zieke en heb er dan nog maar eentje bijgemaakt. 

Laat gerust een berichtje achter bij jullie bezoekje, ik lees ze telkens met veel plezier. Tot morgen op jullie blog als ik mijn blogronde doe.

Groetjes,  Laurette





donderdag 29 april 2021

Donderdag - kerstkaart

 Deze week ben ik weer op post voor de kerstkaart van 52 WTC. Ik zag een paar weken geleden een kaartje van Sarah met hexagons  en dit was de basis voor mijn kaartje van deze week. De achtergrond die ik hier gebruikte is bewerkt met de gelli plate. Met een stempel van Magenta, versamark en goud embossingpoeder heb ik de kaart verder afgewerkt. Een lintje en een uitgeknipte tekst en ik heb er weer een kaartje bij. 

Iedereen bedankt  voor de leuke berichtjes op de kaart van gisteren. Ik heb bij jullie ook weer heel mooie kaarten zien voorbij komen en zo doen we weer ideetjes op voor onze hobby.

Laat gerust weten wat jullie van deze kaart vinden, vandaag kom ik zeker nog langs om naar jullie leuke en mooie werkjes te kijken.

Groetjes, Laurette



woensdag 28 april 2021

KKT - Helderrood en paars

 Deze maand koos Caroline het paars bij het rood van vorige maand voor de KKT. Daar ik geen fan van paars ben, werd dit voor mij een moeilijke opdracht.... ik heb een paar keer op mijn hobbykamer zitten nadenken hoe ik mijn kaart zou maken, maar het kwam niet... tot gisteren morgen... na een nachtje slecht slapen, had ik deze morgen de oplossing. Ik had ook niet meer keuze in mijn paars, dus ik heb het hier moeten mee doen. Veel uitleg moet er niet bij de kaart, maar ben toch benieuwd wat jullie ervan vinden en ben benieuwd naar jullie inspiratie. 

Groetjes en tot morgen voor de kerstkaart.

Laurette



vrijdag 23 april 2021

Gouden Bruiloft

 Neen, deze week geen kerstkaartje. Ik had dringend een kaartje nodig voor onze vrienden die morgen  50 jaar gehuwd zijn. Ik heb ook een beetje te lang gewacht om het te maken, en dan met het mooie weer, kan ik niet goed binnen zitten, dus het zal een weekje overslaan zijn met de kerstkaart.Maar ik wou jullie dit kaartje toch laten zien. Ik heb enkel wit en goud gebruikt, omdat ik deze combinatie ook heel mooi vind. Ik had dit ideetje opgedaan op Pinterest.

Tot volgende week met de KKT en een kerstkaart.  

Ik moet mijn blogronde nog doen, maar het komt.  Fijn weekend voor iedereen en geniet van  het zonnetje.

Laurette





vrijdag 16 april 2021

Oma kaartjes

 Deze kaartjes noem ik mijn oma kaartjes. Dit zijn de kaartjes die ik 1 à 2 keer per maand maak sinds de Corona voor de omaatjes  van de assistentiewoningen. Dan zet ik er in binnenin een mooie tekst en steek die in hun brievenbus. Sinds een jaar knutselen wij niet meer samen... Maar nu we allemaal al onze 2 prikken gekregen hebben (wij als vrijwilligers),  zullen we waarschijnlijk begin mei terug aan de slag mogen.

Deze kaartjes zijn 10 x 12 cm en meestal verwerk ik daar restjes op en kleine afdrukjes. Maar ze zijn er telkens heel blij mee. 

Groetjes en een fijn weekend. Laurette



donderdag 15 april 2021

Kerstkaart- week 15

 Vorige week heb ik coronaproof, en ieder aan een andere zijde van de tafel, aan het knutselen geweest met Miel, hij keek al zo lang naar uit en ik ook...) Eerst zijn we aan de slag gegaan voor een kerstkaart voor de 52 WTC. We zijn begonnen met de Ecoline Brush pennen en alcohol, om de achtergrond te maken. De kaartjes heb ik verder afgewerkt. En nadien hebben we verder genoten. Ik stempelde, Miel kleurde en ik werkte af. Mijn opdracht was dat ik zeker een stempel van een dino moest voorzien voor een kaartje voor zijn neefje die later deze maand 5 jaar wordt. Ik denk dat de opdracht geslaagd was. Hij had een dino kaartje.

Bij de foto’s is de eerst kaart mijn voorbeeld kaart, de twee en derde foto zijn de resultaten van Miel.

Laat gerust weten wat jullie van onze werkjes vinden en doe vandaag zeker nog mijn ronde om te kijken wat jullie allemaal gemaakt hebben.

Groetjes, nog een fijne week en tot hoors, Laurette







maandag 12 april 2021

Babykaartjes

 Deze namiddag 2 babykaartjes gemaakt, naar het idee van Ine van den Eynden. Dit filmpje zag ik op YouTube en de kaart heet : Pop en Flipkaart. Heel leuk om te maken. 

Groetjes en nog een fijne week, Laurette





zondag 11 april 2021

Gelli plate

 Deze namiddag ben ik echt aan het kliederen geweest (zoals de Nederlandse dames zo mooi zeggen), met de gelli  plate. Een paar vind ik goed, een paar vind ik minder goed die ik opnieuw ga bewerken. Dat voordeel heb je met de gelli plate, dat je er telkens opnieuw verder kan op je kaart werken.

Het kaartje dat er bij zit is ook met een achtergrond van deze namiddag.

Bedankt voor de leuke berichtjes op mijn vorige post. Ik lees ze telkens met veel plezier. Voor iedereen nog een fijne avond. 

Laurette






donderdag 8 april 2021

Donderdag kerstkaart

 Wat is de week opnieuw voorbij gevlogen. Gelukkig had ik mijn kerstkaartje al gemaakt dit weekend voor de 52 WTC. De  achtergrond heb ik gemaakt met acrylverf naar een filmpje dat,ik zag op YouTube van Different Colors. Ik ben nog niet helemaal tevreden met het resultaat, maar het vraagt nog oefening. 

De twee gnomes waren er nog twee van vorige week die ik een kleurtje gaf, aangepast aan de achtergrond, de tekst was er eentje op velum dat ik gekleefd heb op witte cardstock en uitgedraaid en de kaart was klaar.

Laten jullie gerust weten wat jullie van deze gezellige mannetjes vinden. Ik lees.jullie berichtjes altijd met veel plezier en deze avond doe ik alvast mijn blogronde.

Groetjes, Laurette




vrijdag 2 april 2021

Paaskaartjes

 Zoals Els Van Herck (Creatiels), zei hebben we binnen onze stempelgroep een paasketting gedaan. Ik wou gerust meedoen, maar... ik had niet echte paasstempels. Een vriendin herinnerde mij er aan dat ik kippen had... dus aan de slag met de kippen en deze zijn ze geworden. Ik kon ze niet vroeger laten zien, want ze waren nog niet hun bestemming.

Groetjes en voor iedereen een gezellig paasweekend, en hou het gezond,

Laurette







donderdag 1 april 2021

Donderdag kerstkaart

 Eigenlijk was deze kaart mijn eerste idee voor de KKT, en nadien dacht ik, het hoeft niet weer een kerstkaartje te zijn. Daarom je. Ik heb het achter gehouden voor de 52 WTC voor deze week. 

Twee gnomes met rood en wit/grijs gecombineerd. Een tekstje en een paar witte plakparels en dit is het geworden voor deze week.

Bedankt voor de vele leuke berichtjes van gisteren op de KKT uitdaging. 

Groetjes, Laurette





woensdag 31 maart 2021

KKT rood en wit/grijs

 Deze maand heb ik voor het KKT van Martina gewerkt met acrylverf op de achtergrond. Ik had een filmpje gezien op youtube van Different Colors en ben hier mee aan de slag gegaan. Ik had geen grijs en op het tweede kaartje (hetgeen eigenlijk het eerste was, dat ik maakte voor deze uitdaging), daarom had ik een ietsje pietsie zwart gebruikt, maar nadien vond ik het nogal donker uit gevallen. 

De andere kaart heb ik enkel rood gebruikt en nadien met een beetje witte inkt opgelegd via een sjabloon en dan met versamark en wit embossingpoeder afgewerkt.  Ik vond het geen makkelijke opdracht, maar nadien vind ik het toch weer leuk omdat je dan een beetje gaat zoeken, experimenteren en eindigt met een verrassend resultaat. 

Laat gerust weten wat jullie ervan vinden en tot morgen voor de kerstkaart (die staat al klaar).

Bedankt voor jullie bezoekje, geniet van de prachtige lentezon en hou het gezond !

Laurette





zaterdag 27 maart 2021

Kerstkaartje in pasteltinten

 We zijn meestal zo gewoon aan de klassieke kerstkleuren op onze kerstkaarten, maar deze week vroeg mijn een kerstkaart in pastelkleuren, dan is dit toch een beetje uit de comfortzone gaan. Terwijl de zon volop schijnt en de lente in aantocht is ben ik hier een kerstkaart in pastelkleuren aan het maken voor de 52 WTC. De wereld staat echt op zijn kop. 

Ik heb de leuke muisje  nog eens van het schap gehaald en met distress ingekleurd en dan in de restjesdoos van de designpapiertjes kleuren en restjes bij elkaar laten passen... en dit is het resultaat.

Laat gerust een berichtje achter ik lees ze met veel plezier. Alvast bedankt voor jullie bezoekje en een fijn weekend.

 Laurette



donderdag 25 maart 2021

Donderdag kerstkaart

 Bedankt voor de warme berichtjes van vorige week. Ja, een dier verliezen doet pijn en zeker als het eentje is waar je super veel vriendschap een liefde van  gekregen hebt. Maar of het niet genoeg was, gisteren is er ook nog een zwaan gestorven.... nu mag het wel echt ophouden.

We hadden een paar jaar een koppel zwanen geadopteerd van de gemeente en we noemde ze alle twee ons Miekes, ook al was het een vrouwke en een mannetje, en ze kenden hun namen zoooo goed. Gisterenmorgen kwamen ze niet en mijn man heeft het vrouwtje in de weide dood teruggevonden,

Het is nu te hopen dat het mannetje niet sterft van verdriet. Dit koppeltje had al een paar kinderen, maar de vader jaagde die altijd weg... hopelijk komen ze terug en mogen ze blijven .. 

Hier een foto van 2 jaar geleden met hun kuikens.


Deze week heb ik wel gezorgd voor een kerstkaartje voor 52 WTC. Ik had nog restjes in een doosje van de vorige reeks en dit heb ik dan maar eerst opgewerkt en dit is dan het resultaat. Ik had weinig tijd want is ben in de ban van de paaskaartjes, maar die kan ik nu nog niet laten zien, maar die volgen wel.



Bedankt voor jullie bezoekje en warme berichtjes, ik lees ze met veel plezier.
Groetjes,  Laurette


donderdag 18 maart 2021

Geen kerstkaartje

 Sorry dames, geen kerstkaartje van mij... Maandag hebben wij een van onze ezeltjes Noé, 18 jaar oud, moeten laten inslapen... met pijn in het hart, maar het kon niet verder.  Ze wou al een tijdje niet meer eten, mits goede verzorging, medicatie, vitaminen en speciale voeding is het niet gelukt om haar weer gezond te maken. Dus mijn hoofd stond echt niet naar kaartjes maken. Volgende week beter.

Hierbij nog een foto van Noé van vorige zomer en drie kinderkaartjes die ik vorig  weekend gemaakt heb.

Groetjes en bedankt voor de berichtjes die jullie telkens achterlaten ,

Laurette









Donderdag - kerstkaart

 Deze week heb ik voor de 52 WTC  de  oude Jofy-stempels nog eens uit de doos gehaald en ingekleurd met distress watercolors. Veel uitleg he...