woensdag 29 augustus 2018

Oranje en Kraft

 Zomerse kleuren voor de KKT deze maand. De opdracht was oranje en kraft, en wat had ik gemaakt... oranje en scrap. Dan ben ik maar opnieuw begonnen en daardoor krijgen jullie alle 3 de kaartjes te zien. Maar niettemin was het een leuke uitdaging.
Alvast bedankt voor jullie bezoekje en tot morgen voor de donderdag-kerstkaart.
Groetjes, Laurette








vrijdag 24 augustus 2018

Rouwkaartjes





Iemand vroeg mij om een paar rouwkaartjes te maken en ben aan de slag gegaan met de prachtige bloemenstempels van Darkroomdoor en Magenta. De achtergrondjes heb ik gemaakt met "Te gekke krijtjes", dit was een werkje dat ik buiten kon doen en nadien de stempels op de gezet. 
De laatste 2 kaartjes is de achtergrond gemaakt met de plexiblok en distress.
Groetjes en bedankt voor jullie bezoekje.
Laurette

donderdag 23 augustus 2018

Donderdag kerstkaart : week 34


Deze week heb ik voor 52 weeks to Christmas een kaartjes gemaakt dat ik samengesteld heb met restjes uit de restjesdoos. De achtergrond met de sterretjes lag er nog, de 2 kristallen had ik ook, dus moest ik alleen voor een matje zorgen, wat afwerking en klaar was kees...
 Daar ik nog altijd bezig was met ideetjes voor de vormelingen heb ik er een aantal gemaakt en dan hier en daar de bedenking gemaakt, nee... deze niet, is te fijn, is te lang werk... 
Het zijn een 60-tal kinderen die deze kaartjes gaan maken, maar de keuze is gevallen. 
Maar die laat ik jullie volgende week zien.
Groetjes, bedankt voor jullie bezoekje en tot volgende week.
Laurette



donderdag 16 augustus 2018

Donderdag - kerstkaart - Week 33

Deze week heb ik voor 52 weeks to Christmas, 2 kaartjes gemaakt, omdat ik ideetjes aan het uitwerken ben voor kinderen van 12 jaar. Er werd mij gevraagd iets uit te werken voor de kinderen van de cathechese die ieder jaar bij ons in het dorp de 2 rusthuizen bezoeken en de bewoners een kerstkaartje en een geschenkje brengen. Dus dit mag niet te moeilijk zijn. Ik zal zelf de vormen met de cuttlebug uitsnijden, dan wordt het voor de kinderen kiezen van de kleurtjes en plakken van de kaartjes.



donderdag 9 augustus 2018

Gelli plate

Een paar kaartjes gemaakt met de gelli plate. Ik dacht met het warme weer : een leuke techniek om buiten in de schaduw te doen, maar niets was minder waar. De kaart kleefde op de plate dus het was gedaan met de gelli plate. Hierbij al een paar kaartjes die ik heb afgewerkt.
Laat gerust weten wat jullie er van vinden.
Groetjes, laurette



Donderdag kerstkaart - week 32



Het is al weer donderdag, dan komt de kerstkaart er aan.
Met het warme weer van voorbije dagen heb ik buiten in de schaduw zitten kleuren.  En in de doos met de afdrukjes kwam ik deze leukerd tegen en die heb ik er dan ook maar uit gehaald en een kleurtje gegeven.
Het is een eenvoudig kaartje voor de 52 weeks to Christmas, maar laat gerust weten wat jullie er van vinden en alvast bedankt voor jullie bezoekje en jullie berichtjes, deze doen altijd plezier.
 Eerstdaags laat ik nog wat kaarten voorbij komen die ik afgewerkt heb.
Groetjes en fijn weekend,
Laurette



donderdag 2 augustus 2018

Donderdag kerstkaart - week 31

Ja ik ben op tijd, het is een luxe zoals de laptop het weer doet ! Leuk met al die technologie als het allemaal werkt. 
Deze keer doe ik mee met de challenge voor 52 weeks to Christmas 
 en heb gekozen voor deze twee leuke muizen. 
Laat mij gerust weten wat jullie van deze muisjes vinden en alvast bedankt voor jullie bezoekje, hou het koel en tot volgende week.
Groetjes, Laurette



maandag 30 juli 2018

Te laat voor het KKT - grasgroen en oranje

Ja dames ik weet het ik ben veeeel te laat voor mijn kaartje van het KKT en de donderdag kaart.
Maar ik kon er echt niets aan doen, de laptop liet het af weten en was weg voor reparatie, maar oef alles is weer in orde en via de iPad lukte het mij niet om de foto van de kaart in mijn blog te  plaatsen, maar beter laat dan nooit. Ik heb gewerkt met vlindertjes, daar is het zomer voor hé, en een stempel van magenta. Laat maar weten wat jullie ervan vinden en verder nog een fijne en warme week en frutsel of kutsel maar een beetje in de schaduw. Tot donderdag.
Groetjes, Laurette.




donderdag 12 juli 2018

Donderdag - kerstkaart week 28

Sorry, twee weken heb ik niets gepost... We hadden vorig weekend een familiefeest, mijn schoonbroer en ik zijn in pensioen gegaan... ja met pensioen en veel tijd, maar daar was er de laatste 2 weken niet veel van te merken. Maar alles was geslaagd, iedereen tevreden, lekker eten en heeeel mooi weer, wat moet een mens nog meer hebben.
Daardoor zijn de kaartjes een beetje aan de kant geschoven en ik moet ook eerlijk zijn als het zo mooi weer is ben ik een buitenmens en dan binnen zitten knutselen is dan ook niet mijn favoriete bezigheid.
Maar deze week ben ik weer van de partij en heb ik voor 52 weeks to Christmas een kaartje gemaakt met als achtergrond allemaal tekststempels en daar op een paar kerstbomen gemaakt, en dit naar een ideetje van mijn stempelmaatje Linda De Gucht (dank je maatje). 
Alvast bedankt voor jullie bezoekje en de leuke reacties die er altijd zijn, ik lees ze graag met veel plezier. 

Groetjes, Laurette


woensdag 27 juni 2018

KKT : Zalmroze en grasgroen

Deze maand was de kleurencombinatie voor het KKT : Zalmroze en grasgroen.
Ik heb hiervoor een gekleurd velumpapier gebruikt en er onder ook nog een groene kaart gekleefd.Twee bloemen gestempeld met Darkroom door op een zalmroze papier en bovenop gekleefd.
 Ik had geprobeerd op een groene achtergrond die ik ingekleurd had met distress, de bloem ingekleurd met zalmroze maar dit was echt niet mooi van kleur, daarom heb ik voor deze oplossing gekozen. Laat gerust een berichtje achter en alvast bedankt voor jullie bezoekje. Geniet nog verder van het mooie weer !
Groetjes, Laurette


donderdag 21 juni 2018

Donderdag kerstkaart - week 25

Het moest snel gaan deze week voor 52 weeks daarom een eenvoudige kaart op zwart papier, kerstbomen met goud embossingpoeder. Nu vlug even posten en tot volgende week ! 
Laat gerust een berichtje na hoe jullie deze eenvoudige kaart vinden. 
Alvast bedankt en groetjes, 
Laurette


zondag 17 juni 2018

Mannenkaarten

Gisteren ben ik aan de slag gegaan om een paar mannenkaarten te maken.
Sorry voor de mannen, maar ik heb het er steeds moeilijk mee om mannenkaarten te maken.
Ben op zoek gegaan naar mannenstempels, achtergrondjes, geknipt, geplakt en dit is het resultaat.
Zo is mijn voorraadje weer wat aangevuld. Voor iedereen een fijne zondag en alvast bedankt voor jullie bezoekjes en jullie leuke berichtjes. Tot volgende keer !
Groetjes, Laurette







donderdag 14 juni 2018

Donderdag kerstkaart - Week 24

Deze week heb ik voor 52 weeks to Christmas  een "kerstbomen-kaart" gemaakt. Eigenlijk een traditionele boom en traditionele kleuren, maar dat mag er ook bij. Vorige week zat ik op de moderne toer, deze week weer eens iets anders. Laat maar gerust weten wat jullie het leukst vinden en alvast bedankt voor jullie bezoekje.
Groetjes, 
Laurette



woensdag 6 juni 2018

Donderdag kerstkaart - week 23

Deze week heb ik voor 52 weeks to Christmas gekozen voor een nieuwe stempel die ik meebracht van Nijkerk. Ik heb gestempeld op aquarelpapier met Versamark en zwart embossingpoeder gebruikt, nadien ingekleurd met aquarelpotloden, een washi tape en verder afgewerkt.
Alvast bedankt voor jullie bezoekje en het berichtje dat jullie achterlaten, ik lees ze altijd met veel plezier. Groetjes en tot volgende post. 
Laurette



zondag 3 juni 2018

Rubbernecker

Heb deze week mijn stempels van Rubbernecker weer eens uitgehaald. En heb er enkele kaartjes mee gemaakt ik jullie wou laten zien. Ondertussen heb ik met een paar vriendinnen een workshop bij Inge in 't Woefke gevolgd met nieuwe stempels van Rubbernecker maar  die laat ik jullie later nog zien.
Bedankt voor jullie bezoekje en jullie leuke berichtjes.
Groetjes, Laurette




donderdag 31 mei 2018

Donderdag kerstkaart week 22

De week moest het (weeral) eens vlug gaan om de kerstkaart nog te maken,
voor de 52 weeks to Christmas, en met dit mooie weer
lukt het mij niet zo goed om binnen te zitten, daarom heb ik het me deze week gemakkelijk gemaakt en heb ik het kaartje gemaakt zonder te stempelen.
Alvast bedankt voor jullie bezoekje en bedankt voor jullie berichtje, het doet altijd plezier.
Groetjes, Laurette


woensdag 30 mei 2018

KKT - Grijs en Zalm

Voor het KKT was de kleurencombinatie grijs en zalm.
Ik heb een achtergrond gebruikt die ik eerder stempelde met : "het kontje van de selder", nadien heb ik de kaart geblend met grijs, een paar achtergrondjes opgezet. Nadien heb ik een bloem gestempeld van Darkroom door, uitgeknipt en boven op gezet en een tekstje gestempeld op kalkpapier.
Laat gerust een berichtje achter na jullie bezoekje en alvast bedankt en tot morgen voor de donderdag, kerstkaart. Ja ook bij dit warme weer denken wij aan de kerst.
Groetjes, Laurette


donderdag 24 mei 2018

Donderdag kerstkaart - Week 21

Voor mijn wekelijkse kerstkaart voor 52 weeks to Christmas, heb ik tussen mijn afdrukjes nog een leukerd gevonden, deze heb ik  ingekleurd met aquarelpotloden (een leuk werkje om te doen in de tuin onder de parasol) en afgewerkt met een washitape en wat sterretjes.
Bedankt voor jullie bezoekje en jullie reacties.
Groetjes, Laurette



donderdag 17 mei 2018

Elke donderdag een kerstkaart - week 20

Deze week heb ik voor de 52 weeks to Christmas gewerkt met washi tape gewerkt in de vorm van een ster, een ideetje van Pinterest en dit  met het klassieke kerstkleur : rood.
Bedankt voor jullie bezoekje en de reactie die jullie achterlaten.
Groetjes, Laurette


woensdag 16 mei 2018

Darkroom Door

Kaartjes gemaakt met de stempels van Darkroom Door die ik al een tijdje geleden kocht bij Inge
in 't Woefke en ben er nu mee aan de slag gegaan.
Bedankt voor jullie bezoekje en voor het berichtje dat jullie achterlaten.
Tot morgen met de wekelijkse kerstkaart.
Groetjes, Laurette




donderdag 10 mei 2018

Donderdag kerstkaart - week 18

Deze week heb ik voor de Bokeh-techniek gekozen voor de 52 weeks to Christmas. Daarboven heb ik drie kerstbomen gekleefd met de kleur die ik ook voor het matje gebruikt heb. Purper is nu niet echt mijn kleur, maar het hoeft niet altijd groen/rood en goud te zijn voor de kerst hé. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden en alvast bedankt voor jullie bezoekje.
Geniet van het lange weekend.
Laurette




donderdag 3 mei 2018

Donderdag kerstkaart - week 17

Wat is een week toch vlug voorbij ! Deze week heb ik kaarten met sterren gemaakt voor de
Eenvoudig met leuk om papierrestjes te verwerken.
Laat mij na jullie bezoekje gerust weten wat jullie hiervan vinden ! 
Geniet verder van het mooie weer ! Allen naar buiten en genieten van de zon !
Groetjes, Laurette



donderdag 26 april 2018

Donderdag Kerstkaart

Vandaag moest het nogal vlug gaan voor de 52 weeks to Christmas,  daarom heb ik wit embossingpoeder op kraftpapier gewerkt met een stempel van Art Specialy. Ik vind de stempel zo mooi dat ik niet meer op de kaart heb gezet, dus het is een CAS kaartje geworden. Laat mij gerust weten wat jullie van dit snelle en simpele kaartje vinden. Bedankt voor jullie bezoekje en tot volgende week.
Groetjes, Laurette


woensdag 25 april 2018

KKT- Mosterdgeel en Donker Grijs

Deze keer voor het KKT van Martina, een hele mooie kleurencombinatie, maar niet de meeste gemakkelijke (vond ik).
Ik heb 2 kaartjes gemaakt en ben beginnen werken op het mosterd geel papier en daar donkergrijze inkt opgezet. Mijn eerste was niet gelukt en is in de vuilbak beland. Ik had op het mosterd geel papier Versamark gezet dan clear embossingpoeder  en nadien op de open gebleven stukken dondergrijs gezet. Maar het mosterd geel was eigenblijk lelijk bruin geworden, dus ben ik opnieuw begonnen en dit zijn mijn twee kaartjes. 
Laat mij gerust weten wat jullie hiervan vinden en alvast bedankt voor jullie bezoekje, ik lees altijd met veel plezier jullie berichtjes.

Groetjes, Laurette



donderdag 19 april 2018

Donderdag kerstkaart - Week 16


Ik ben er weer ! 
Computer gemaakt en ben weer van de partij !
Ben gaan "neuzen" in de papierrestjes en heb een aantal kerstbomen gekozen met kleurtjes die bij mekaar passen ! 
Laat gerust weten wat jullie van mijn kaartje vinden voor de 52 weeks tot Christmas,  en alvast bedankt voor jullie bezoekje.
En nu nog wat genieten van de zon in de tuin !
Tot volgende week.
Laurette




donderdag 5 april 2018

Donderdag kerstkaart - week 14

Alweer donderdag  !  Wat gaat een week vlug voorbij !
Naar het idee van Syl ben ik gaan snuisteren in de doos van de afdrukjes en de restjes en heb ik deze kerstkaart gemaakt voor de 52 weeks to Christmas en de achtergrond van Miel, jullie kunnen het zien op de foto dat hij het heel ernstig meent.


 Bedankt voor jullie bezoekje en tot volgende post.
Groetjes, Laurette



donderdag 29 maart 2018

Donderdag kerstkaart - Week 13

Deze week heb ik voor 52 weeks to Christmas een kaartje gekozen, waarvan de achtergrond mijn kleinzoon, Miel, gemaakt heeft. We hebben een template van Tim Holtz gekozen, deze op de kaart gelegd en dan voorzichtig met een kleine sponsje : Home Decor Varnish - Ultra Matt - aangebracht.
Laten drogen en dan heeft hij 2 kleuren oxide genomen om te sponzen.
Ik heb er dan de kerstbomen en de rendiertjes opgezet en afgewerkt.
Ja ik heb af en toe wat hulp, en dat zijn "quality-momentjes".
Laat gerust horen wat jullie ervan vinden en tot volgende keer.
Laurette


woensdag 28 maart 2018

Kleurenkaartenteam - Licht Turquoise en Mosterdgeel

Eindelijk heb terug eens iets kunnen maken. Het waren heftige weken.... maar komt op zijn pootjes,
zoals ik vorige post zei, was mijn  schoonpapa van bijna 93 gevallen. Hij heeft bijna een maand in het ziekenhuis gelegen, maar het is een sterke man en is er terug doorgekomen. Maar zelfstandig wonen zit er echt niet meer in. Sinds vorige week is hij in een woon-en zorgcentrum bij ons in de gemeente.
Het is natuurlijk wennen, want we wonen sinds 40 jaar naast mekaar en missen en hem ook nog elke dag.  Maar hij begint zich daar al een beetje thuis te voelen. Zo dat is de reden waarom ik eigenlijk een paar weken van mij niets heb laten horen. 
Voor de uitdaging van deze maand, heb ik het mij eigenlijk een beetje gemakkelijk gemaakt en heb ik op een turquoise achtergrond mosterdgele bloemen uitgestansd. Eigenlijk een vlugge kaart. En nadien vond ik mijn turquoise nogal fel. Maar het is wat het is, ik kan het nu niet meer veranderen.
Laat gerust weten wat jullie hiervan vinden en alvast bedankt voor jullie bezoekje.
Groetjes en tot morgen met de wekelijkse kerstkaart !
Laurette




donderdag 1 maart 2018

Donderdag kerstkaart - week 9

Sorry dames, ik heb een weekje moeten overslaan met de 52 weeks to Christmas.
Onze opa van 92 (bijna 93) was gevallen en ligt momenteel nog in het ziekenhuis.
Dus het stempelen was even aan de kant gelegd. Mijn kaartje van volgende week lag klaar maar is niet op mijn blog geraakt. Deze stempel ligt er al een hele tijd en nu is deze ook weer eens gebruikt.
Met een template op de achtergrond, kerstman op de voorgrond en kaartje klaar.
Ik probeer deze avond mijn kaart voor het KKT nog af te werken, en laat gerust maar horen wat jullie er van vinden en alvast bedankt voor jullie bezoekje.
Groetjes,
Laurette


dinsdag 27 februari 2018

KKT - Donkerblauw en Turkoois

Deze maand is er weer een hele kleurencombinatie gekozen : donkerblauw en turkoois.
Ik heb gekozen voor de techniek : Joseph's Coat.
En dit is het geworden.
Laat gerust je mening horen en alvast bedankt voor je bezoekje.
Groetjes,
Laurette


donderdag 15 februari 2018

Donderdag Kerstkaart - week7

 Deze week heb ik voor 52 weeks to Christmas, gekozen voor een familie ijsberen die liggen te luieren. Veel kon ik aan dit sneeuwlandschap niet toevoegen, want waar deze beren leven staan er geen kerstbomen ... 
Laat gerust weten wat jullie hiervan vinden en alvast bedankt voor jullie bezoekje.
Tot volgende week.
Laurette



donderdag 8 februari 2018

Donderdag Kerstkaart - week 6

Deze week heb ik voor 52 weeks to Christmas volgende kaart gekozen.
De kaart door de embossingfolder gestoken en door de cuttlebug gedraaid. Nadien 2 kleuren distress opgezet en 3 eenvoudige kerstbomen opgekleefd en afgewerkt met een fijn goud draaitje.
Laat gerust weten wat jullie van deze eenvoudige kaart vinden.
Groetjes en tot volgende week.
Laurette





donderdag 1 februari 2018

Kerstkaart - Week 5

Eerst en vooral wil ik mijn twee nieuwe volgers Ans en Leny welkom heten op mijn blog.
Ik hoop dat jullie bij mij en ik bij jullie inspiratie kunnen opdoen voor onze leuke hobby.
Laat na jullie bezoekje maar gerust een berichtje achter.
Deze week heb ik voor de 52 weeks to Christmas een kaartje gemaakt dat ik eerst met de scorpal bewerkt heb. Dan heb ik in de kleine ruitjes gestempeld en hiervoor kleine stempels uit de kast gehaald.
Groetjes en tot volgende post !
Laurette


Donderdag - kerstkaart

 Deze week heb ik voor de 52 WTC  de  oude Jofy-stempels nog eens uit de doos gehaald en ingekleurd met distress watercolors. Veel uitleg he...