woensdag 31 maart 2021

KKT rood en wit/grijs

 Deze maand heb ik voor het KKT van Martina gewerkt met acrylverf op de achtergrond. Ik had een filmpje gezien op youtube van Different Colors en ben hier mee aan de slag gegaan. Ik had geen grijs en op het tweede kaartje (hetgeen eigenlijk het eerste was, dat ik maakte voor deze uitdaging), daarom had ik een ietsje pietsie zwart gebruikt, maar nadien vond ik het nogal donker uit gevallen. 

De andere kaart heb ik enkel rood gebruikt en nadien met een beetje witte inkt opgelegd via een sjabloon en dan met versamark en wit embossingpoeder afgewerkt.  Ik vond het geen makkelijke opdracht, maar nadien vind ik het toch weer leuk omdat je dan een beetje gaat zoeken, experimenteren en eindigt met een verrassend resultaat. 

Laat gerust weten wat jullie ervan vinden en tot morgen voor de kerstkaart (die staat al klaar).

Bedankt voor jullie bezoekje, geniet van de prachtige lentezon en hou het gezond !

Laurette





25 opmerkingen:

Femminde zei

Het zijn hele leuke kaarten geworden Laurette!! De eerste vind ik de mooiste. Leuk toch dat je uitgedaagd wordt om iets anders dan normaal te maken.
Tot het volgende KKT!!
Groeten van Femminde

Jantine zei

Wat een mooie techniek heb je gebruikt, Laurette, heel mooi effect met de achtergrond en de grote bloemen. Die onderste donkere is inderdaad heel donker, maar heeft ook wel iets, vind ik. Allebei mooi!
Groetjes
Jantine

Petra-loves-paper zei

De eerste kaart is inderdaad iets meer helderrood, maar dat neemt niet weg dat ook de tweede ontzettend mooi is. Wat leuk dat je met een nieuwe techniek gespeeld hebt, gave kaarten 😍 groetjes Petra

Anita van Deur zei

Prachtige kaarten alle twee, de 2de vind ik net iets meer hebben, fijne dag.

Nancy Soetaert zei

ze zijn allebei mooi, de eerste perfect voor het KKT, de 2de vind ik persoonlijk wat mysterieus, de mooiste...
leuke techniekjes he. Ik werkte al met acrylverf met een pasje, nu nog wat meer mijn vingers vuil maken blijkt uit het filmpje...
groetjes
Nancy

Wilma zei

Ik houd wel van felle kleuren Laurette en vind het 2de kaartje het MOOIST.
Ach als we maar creatief bezig zijn.....dat is heerlijk ontspannen.
Liefs Wilma ☺☺☺

Margreet zei

Ik vind dat je prachtige achtergronden hebt gemaakt. Het zijn allebei mooie kaarten geworden!
xxx Margreet

Nicole Parmentier zei

Wat een mooi techniekje heb je gebruikt. Twee prachtige kaarten in KKT kleuren. Ik vind de donkere versie het mooiste omdat de bloemen hier echt afknallen.

!neke zei

Prachtige kaarten !!!!
Leuke techniek !
groeten Ineke

karin zei

Heel mooi gemaakt Laurette. Prachtig resultaat met deze techniek.
Groetjes,
Karin

Marijke zei

Ik vind allebei de kaartjes even mooi! De eerste is wat meer licht rood maar de tweede vind ik ook erg mooi gedaan! Zo zie je maar dat het altijd weer een ander resultaat geeft dan je verwacht! Groetjes Marijke.

martina's kaartjes zei

twee geslaagde kaartjes ! wat heb je goed opgelet ! hahahaha
blij met je deelname deze maand !
grtjs,martina

Chantal zei

Prachtige kaarten, mooie achtergronden.
Groetjes, Chantal S

The Creative Teacup - Yvonne Spikmans - Van Bruggen zei

Mooi gedaan, mooie achtergronden in de KKT kleuren!

Diny zei

Jij hebt zelfs twee kaartjes gemaakt Laurette.
Ik vind ze allebei erg mooi moet ik zeggen!
Groetjes Diny

Creatiels zei

Je vond het niet zo makkelijk. Dat is echt niet aan je kaartjes te zien, ik vind ze echt heel mooi, vooral het eerste.
Bedankt voor je reactie op mijn blog. Fijne avond nog
Els

Henriët zei

Hele mooie kaarten! De tweede is inderdaad wat donker maar ik vind dat gee probleem. Het zijn beide toppertjes.
Groetjes van Henriët

Rosina zei

2 prachtige kaartjes zijn het geworden in deze KKT kleurtjes Laurette...leuk om zo aan experimenteren te zijn geweest het resultaat mag er wezen...
groetjes Rosina

GerJanne zei

Inderdaad misschien wat donkerder dan helderrood, maar ze zijn allebei heel erg mooi. En experimenteren is altijd leuk.. een uitdaging voor jezelf.

Marfien zei

Het zijn twee hele mooie kaartjes geworden, embossingpoeder op acrylverf heb ik nog nooit geprobeerd, het heeft een schitterend effect

Nelleke zei

Schitterende kaarten heb je gemaakt zeg. Het is zoals GeRJanne zegt dat je 2e wat donker is maar wat is die gaaf! Zo mooi. En als je plezier
eraan hebt in het maken dat is het aller allerbelangrijkste toch. Groetjes Nelleke

Nynke zei

Erg mooi, die witte bloemen op de gekleurde achtergrond! Dat ga ik ook eens proberen. Prachtige kaarten heb je gemaakt!
Groetnis Nynke

Nancy zei

Hey Laurette,

Wat een mooie kaarten maakte je voor het KKT! Helemaal geslaagd in de opdracht!

Liefs,
Nancy

Epie zei

Superleuk gedaan wwooww...
Fijne dag Epie

Sarah zei

Fijn hé wat experimenteren. Je eerste vind ik de mooiste. Ik moet mijn embospoeder dringend nog eens gebruiken. X

Donderdag - kerstkaart week 17

Deze week heb ik voor de  52 WTC  heb ik gewerkt met oxide en transfertfolie. Op de foto is de goudfolie  niet zo goed te zien.  Door de gou...