donderdag 3 september 2020

Donderdag kerstkaartje

 Deze week ben ik voor 52 WTC  aan de slag gegaan met restjes. Het afdrukje lag in de restjes doos en de gestempelde stukjes wit kaartkarton en ook de rode kerstbomen van de tweede kaart. Ik heb deze week 2 kaartjes gemaakt, want volgende week zijn we een weekje met verlof. Laat gerust weten wat jullie ervan vinden, ik lees de berichtjes telkens met veel plezier.



Hierbij nog 2 foto’s van de knuffelpopjes of troostpopjes die ik maak samen met de dames van de assistentiewoningen in onze gemeente. 
De dames, ik noem ze mijn oma’tjes, breien de popjes en naaien ze dicht. Ik werk ze verder af, brei een muts en/of een sjaaltjes maak het gezichtje.
Deze popjes breien we voor het ogenblik voor het wit/gele Kruis in België, voor de mensen die instaan voor de palliatieve zorgen waar.kinderen bij betrokken zijn en die werken rond het thema : 
rouwen met kinderen.

Groetjes en bedankt voor jullie bezoekje en jullie leuke berichtjes, 
Laurette






18 opmerkingen:

Jantine zei

Wat een mooie kaarten Laurette! Leuk gedaan.
En die popjes zijn schattig. Wat een mooi project.
Wij noemden dat model popje vroeger een Kees. Geen idee waarom, maar mijn oma breide ze...
Fijn dat je weer meedoet met 52WTC!
Groetjes
Jantine DT 52WTC

Eri zei

Mooie kaarten. Een wat een mooi initiatief met al die gebreide poppetjes, ze zien er stuk voor stuk prachtig uit.
Groetjes, Eri

annie zei

Je kaarten zijn supermooi! En het initiatief van de popjes is fantastisch!

Groetjes, Annie

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat een mooie originele kerstkaarten Laurette. Krachtige kleurencombinatie. Een heel mooi initiatief om die lieve poppetjes te maken en mooi dat het zo een gezamelijk project is. Ik vind ze schattig.
Gezellig je weer te zien bij 52 WTC.
Lieve groetjes Miranda dt 52 WTC

marian zei

Twee prachtige kaarten heb je gemaakt van de restjes en de gebreide poppetjes zijn heel erg schattig.Veel plezier in je weekje verlof.
Groetjes van Marian.

Creaellenknutselsite zei

wat een mooi kaartjes handig hè zo'n restjes doos
en wat een schattig gehaakte popjes
groetjes ellen

Anita van Deur zei

Prachtige kaarten Laurette, en wat een mooi gebaar deze popjes.
Groetjes. Anita

Anita zei

Wat een prachtige kaarten Laura en dat uit de restjesbak.
Zo zie je maar niets weggooien.
Ik herken die popjes wel, mijn moeder breidde ze voor het Welfarewerk in Zuid Nederland. Voorheen werkte ze alles ook af wat gemaakt werd, helaas ziet ze niet meer, dus kan dit allemaal niet meer.
Zeer dankbaar werk.

Gr. Anita

Nancy Soetaert zei

twee prachtige kerstkaarten! Die van vorige week had ik ook gemist, ook al zo'n mooie!
Leuk die poppetjes!
geniet van je vakantie volgende week!
Nancy 52WTC

Diny zei

Twee prachtige kaartjes Laurette....hier hou ik van!
Wat een mooie popjes hebben de omaatjes gemaakt en jij n=hebt ze mooi afgewerkt!
Mijn schoonmoeder maakte ze vroeger ook voor onze kinderen en nu speelt onze kleindochter er mee!
Groetjes Diny

Trijntje zei

Leuke kaarten en wat een enige gebreide popjes. Groeten Trijntje

Kaartenkraam zei

Twee prachtige kaarten heb je gemaakt van je restjes.
De popjes zijn ook schattig. Wat een mooi initiatief en zo leuk zoals jij ze allemaal net even wat anders 'meegeeft'.

groetjes van Ank

Petra-loves-paper zei

Wat een leuke kaarten, heel mooi in het rood met zwart. Wat een goeie actie die popjes, ze zien er erg lief uit

Creatiels zei

Twee leuke kaartjes heb je gemaakt. Mooie kleurencombinatie ook.
Bedankt voor je reactie op mijn Blog.
Geniet van jullie vakantie en hopelijk snel tot ziens op de hobby.
Groetjes
Els

Marjolein zei

Wat een mooie kaarten, en wat een mooi initiatief met de knuffels. Ze zien er leuk uit! Groetjes en een fijne vakantie! Marjolein

martina's kaartjes zei

wow, wat ben jij lekker aan de slag gegaan ! top hoor
de kaartjes zijn helemaal mooi en geslaagd
grtjs,martina

Sarah zei

Wat is dat een mooi initiatief die popjes. De oma's hebben hun bezigheid en de kinderen worden er blij van. Met de mutsjes heb je ook nog wel wat werk, maar jij bent dan de verbindende schakel. Knap!
Je kerstkaarten zijn heel stijlvol.
Bedankt voor je lieve reactie met compliment, ik ging er van blozen!
Fijn verlof! X

Femminde zei

Wat een leuke kerstkaartjes!! En wat een leuke popjes. Ik heb er vroeger ook eens zo eentje gebreid. Leuk om het zo samen met ouderen te maken.
Wordt zeker in deze tijd extra gewaardeerd.
Fijn weekend!!
Groeten van Femminde

Donderdag - kerstkaart week 16

 Deze week was mijn inspiratie zoek…. En het slechte weer hielp mij zeker niet om ideetjes op te doen. Ik had nog een achtergrondje op fotop...